Sponsoring - Golden Palace tekent voor drie seizoenen bij RAAL
Golden Palace Casino & Sports zet zijn steun aan waardige sportpartners verder via een sponsordeal met RAAL La Louvière voor de komende drie seizoenen. Vanaf het seizoen 2022-2023 staat de Belgische groep uit de casino-en sportwedbranche aan de zijde van de groen-witte voetbalclub uit La Louvière met startnummer 94, terwijl het zijn sportieve ambities om op te klimmen op de ladder van het Belgische voetbal wil verwezenlijken.
Een samenwerking met RAAL is er een met geschiedenis, aangezien de club diepe wortels heeft in het regionale en Belgische voetbal. Fans en volgers zullen zich de gloriedagen van de club uit het begin van de jaren 2000 nog goed herinneren. In 2003 wonnen de groen-witte Wolven zelfs de Belgische beker door STVV (Sint-Truiden) met 1-3 te verslaan. Dit gaf de club het recht om het volgende seizoen deel te nemen aan de UEFA Cup, waar het een heroïsche dubbele confrontatie tegen Benfica speelde.
Lokale aanwezigheid is essentieel
Een doorslaggevende factor bij deze sponsordeal was het belang van lokaal denken en handelen bij RAAL, dat haar personeel en spelers uit de eigen regio haalt – een regio waar ook Golden Palace aanwezig is. "Voor deze sponsordeal voelde Golden Palace zich aangetrokken tot RAAL La Louvière vanwege gedeelde waarden als transparantie en ethisch zakendoen", zegt Massimo Menegalli, CEO van Golden Palace. "Lokale betrokkenheid was een cruciale factor: Golden Palace is aanwezig in de 'Région du Centre' met speelzalen in La Louvière (Houdeng-Gœgnies) en Anderlues." In bredere zin zijn RAAL en Golden Palace beide lokaal, omdat ze 100% Belgische organisaties zijn.
Met deze sponsordeal werken de Golden Palace Group en RAAL aan een nabije toekomst, waarin beide partners elkaar verrijken. Zoals RAAL-voorzitter Salvatore Curaba het stelt: "Het is een voorrecht voor RAAL om een partner als Golden Palace - een belangrijke speler in het Belgische landschap en een bedrijf met een nationale reputatie en reikwijdte - aan zich te binden. Dit partnership geeft veel legitimiteit aan ons project. We zijn verheugd dat we een overeenkomst hebben bereikt voor de komende drie seizoenen, die ongetwijfeld het begin zal zijn van een lang verhaal. Het is voor ons een eer om dit avontuur te beleven met een bedrijf dat onze waarden deelt."
Ook de RAAL-fans zullen blij zijn met het nieuws van deze sponsordeal, want het geeft RAAL een boost in haar zoektocht naar de sportieve prestaties die binnen haar bereik liggen. De aanwezigheid van Golden Palace in het Tivolistadion van RAAL betekent ook dat de fans kunnen genieten van de vele toegankelijke animaties die de groep organiseert. Ook Golden Palace-spelers profiteren van de wedstrijden en promoties, die op RAAL gericht zijn via haar sociale media en via goldenpalace.be.
Met deze sponsordeal, de eerste die de groep met een RBFA-team uit de derde klasse van het Belgische voetbal sluit, bevestigt Golden Palace haar vertrouwen in de aspiraties en ambities van RAAL La Louvière. Door de unieke kans om RAAL te zien strijden voor promotie naar de eerste klasse, heeft Golden Palace er alle vertrouwen in dat het team ook zal groeien naar zijn ware potentieel, altijd met de sociale verantwoordelijkheden en voetbalgeest als prioriteit.