2024: Onze waarden omzetten in actie
In 2024 heeft Golden Palace haar inzet voor maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO) voortgezet en uitgebreid. Hier is een terugblik op een jaar rijk aan actie en positieve impact.
Milieu - Acties met impact
In 2024 hebben we onze initiatieven om onze ecologische voetafdruk te verkleinen vermenigvuldigd, terwijl we onze teams op een actieve en leuke manier hebben betrokken. Hier zijn enkele hoogtepunten van het jaar:
- Een schoner kanaal, per kajak! Tijdens World Cleanup Day verkenden onze medewerkers het kanaal van Brussel in kajaks terwijl ze kilo's afval verzamelden. Het was een boeiende en ongewone activiteit die het milieubewustzijn verhoogde en tegelijkertijd unieke herinneringen creëerde.
- Meer prachtige stranden in Boulogne-sur-Mer. Op World Ocean Day verzamelden onze teams meer dan 10 ladingen vuilnis op de stranden en zorgden zo voor een schonere omgeving voor de lokale gemeenschap.
- Alledaagse recycling. We zamelen inktpatronen, gloeilampen en batterijen in en doneren IT-apparatuur die nog gebruikt kan worden: we geven deze items een tweede leven om afval te beperken.
- Afvalsortering. Er zijn nieuwe sorteerbakken geïnstalleerd op onze locaties, samen met een bewustmakingscampagne om het gebruik ervan te optimaliseren.
Solidariteit - ons inzetten voor anderen
Het ondersteunen van sociale en solidariteitsdoelen was een van onze topprioriteiten in 2024. We ondernamen actie op verschillende gebieden om een positieve en blijvende impact te creëren:
- Een actie voor Pink October. Verkoop van goodies en organisatie van een solidariteitsmarkt in Boulogne-sur-Mer ter ondersteuning van de strijd tegen borstkanker.
- Liefdadigheidsinzamelingen voor kinderen en gezinnen. Schoolbenodigdheden voor kansarme schoolkinderen, speelgoed voor de feestdagen en financiering van een medische operatie via een inzameling van papier.
- Sokken om het bewustzijn te vergroten. Onze medewerkers voerden actie op World Down Syndrome Day met de actie "foute sokken", een eenvoudig maar betekenisvol gebaar.
- Sport voor een goed doel. Met de "1 km lopen = 1 euro" liefdadigheidsuitdaging haalden we € 7.775,94 op voor verenigingen, terwijl we gezondheid en lichaamsbeweging stimuleerden.
- Welzijn op het werk. Fruit op kantoor terugbrengen en een boekenhoek installeren op het hoofdkantoor om het welzijn en de uitwisseling tussen werknemers te bevorderen.
Verantwoord spelen - een voortdurende prioriteit
Als belangrijke speler in de kansspelsector stellen we verantwoordelijkheid centraal in onze activiteiten. Zo hebben we onze acties om ethisch en verantwoord spelen te promoten versterkt:
- European Safer Gambling Week. Deze speciale week, georganiseerd door de EGBA, stelde ons in staat om onze klanten en werknemers bewust te maken van de risico's die kansspelen met zich meebrengen en om onze initiatieven op het gebied van preventie en ondersteuning te intensiveren.
2024 was een mijlpaal, rijk aan initiatieven en impact. Het enthousiasme van onze teams en partners heeft ons aangemoedigd om nog verder te gaan. In 2025 willen we onze inspanningen intensiveren door samen met al onze medewerkers nieuwe sociale en milieuprojecten op te zetten. Omdat elke actie telt en we samen een verschil kunnen maken.